Thursday, March 10, 2011

קר בחוץ - חם בלב

ערב נפלא עבר עלי בקצה אתמול. 
ערב כל כך מעולה - שהוא גרם לי לעשות משהו שהרבה זמן אני חושב לעשות, אז פתחתי בלוג.

לא צפיתי את זה, לא הייתי מוכן. ניסו להכין אותי - אמרו לי שזה מעולה, אמרו לי שיש שם משהו מגניב, שזאת תהיה חוויה. אבל את זה - לא צפיתי. השאירו אותי בלי מילים, לפחות עד היום בבוקר. לפני השינה (אחרי שחזרו לי המילים) החלטתי שאני צריך לכתוב על זה. 

אני חייב להודות שלא היו לי ציפיות מההופעה הזאת. לילה ירושלמי קפוא, מקום קטן, הופעת בכורה של הרכב ירושלמי, בחיי שהייתי בסרט הזה לפחות 4 או 5 פעמים. הפעם זה קצת אחרת, אין ספק, ולמען הגילוי הנאות - עמית שולמן האיש במרכז הבמה במופע הזה, הוא חבר שלי, אבל הוא גם מוסיקאי אדיר. 

נכנסנו, שילמנו עשרה שקלים בכניסה, והגענו ממש לאקורד הפתיחה של המופע. הקצה, למי שלא מכיר, הוא מקום קטן וצפוף עם במה צנועה, שרק הדגישה את הנוכחות של הלהקה.TripleThree או 33 |3 - זה השם. 4 אנשים, המון רעש, רעש טוב כמובן. הבמה עמוסה בכלים - גיטרות, בס, תופים, קלידים, סמפלר ומבחר מכל טוב של אפקטים על הרצפה.

אני אקדים מראש ואומר שאני לא זוכר את התוכן של כל השירים, והתנצלותי הכנה לאמנים המוכשרים על זה - אני יכול רק לומר שזה לא מחוסר עניין - יותר מאובר עניין. באמת נסחפתי ברגע לרמה שאני לא זוכר הרבה (מה גם שהיו מעורבים שם גם אלכוהול וגם קצת חומרים אסורים אחרים). אני זוכר בעיקר את ההרגשה - וזה חלק לא פחות חשוב מהחוויה.
החלק הראשון של המופע רק מתחיל להכין אותך למה שעומד לבוא. ההופעה מתחילה ב-Guitar full of lead, שיר פתיחה מצמרר, שכאילו פותח חלון לקור שבחוץ ומכניס אותך לאווירה מהר מאד. עמית שולמן, הווקליסט הראשי משתמש בהמון אפקטים על הקול וזה הופך את כל העניין למופע פסיכודאלי למהדרין. אין ספק שהחבר'ה האלה יודעים להכניס אותך לאווירה שהם מעוניינים שתהיה בה - אין שקט לרגע, גם לא בזמן בעיות סאונד ותקלות טכניות שעליהן אדבר קצת בהמשך.

עוד שלושה שירים בסגנון הזה, ואנחנו מגיעים לשיא של החצי הראשון של ההופעה - As Long As... ו- Liar כאילו חותמים את החלק הזה, ועושים את זה בצורה מושלמת. הקטע הבא סימן לי במפורש - האנשים האלה לא משחקים. איזה אומץ יש ללהקה הזאת - בהופעת בכורה לקחת שיר כמו I want you (She's so heavy), מאחד האלבומים הגדולים בהיסטוריה, אם לא הגדול שבהם, זה אמיץ. אמיץ מאד. אבל הם לא נכשלו, אלא להיפך. גם החלק בקהל שהיה עד החלק הזה שקט ורגוע, לא יכל להישאר אדיש בשלב זה. הקטע המיוחד באמת בשיר הזה היה במרכז הבמה, שם התייצב אורי שקט - יד אחת על הבס ויד אחת על הקלידים, ונתן ביצוע מהסרטים לאחת הקלאסיקות של הרוק העולמי. מחיאות הכפיים, השריקות והקריאות בסוף השיר אמרו את הכל - הרבה יותר ממה שאני יכול לומר במילים.

משם והלאה כבר נותרתי פעור פה. 

הביטים האלקטרוניים בחסות הסמפלר של שולמן הביאו סגנון אחר לבמה ממה שקיבלנו בתחילת ההופעה. האלקטרוני נכנס בכל הכח, לרגעים מקפיץ ולרגעים מכניס אותך לבועה שלהם, בועה רועשת אבל שקטה. בועה פנימית אבל מוחצנת. מדהים. ואם כבר בבועות עסקינן, בשלב זה של ההופעה ניתן היה לראות על כל חברי ההרכב עד כמה הם שקועים במוסיקה שלהם - יודעים מה הם עושים, יודעים מה הם רוצים ויודעים בדיוק איך הם נשמעים. והם נשמעו מעולה.



הבאס של אורי שקט לא מסתפק בלתת קצב - בהרבה מקומות הוא לוקח את הבכורה. זאת בדומה ללהקה שאני מאד אוהב (ואני מסתכן פה בהשוואה סופר מחמיאה), רדיוהד. ביחד עם המתופף קובי ארוסי הם מביאים ביט סקשן שונה, גרובי ומלנכולי בו זמנית. לכל השמחה הזאת מצטרף גיטריסט מוכשר מאין כמוהו - דרור שמעוני, שלא אפשר להוריד ממנו את העיניים בסולואים המרגשים שלו. בקיצור, שילוב מושלם בין 4 מוזיקאים מוכשרים בטירוף. 

המופע נסגר בשלושה שירים שיותר מהכל השאירו טעם של עוד. Going mad המופלא, שמציג תיאום מופתי בין המילים ללחן הפרוע. Sleep it over ו-Dibukze, שמלאים בקסם פרוג-אלקטרוני ואנרגיות עד הגג. 

אם נסכם את ההופעה הזאת, נראה ש-33| 3 קיבלו את הפנטזיה המושלמת של הופעת בכורה ברוק-נ'-רול: במה קטנה, סאונד בינוני, קור בחוץ, ואווירה מיוזעת וצפופה בפנים. אפילו בעיות סאונד, פידבקים ותקלות שונות ומשונות שקרו במהלך המופע לא הצליחו להעיב על האווירה. להיפך, הם רק הוסיפו לקסם שהתחולל על הבמה, והלהקה התמודדה עם זה כמו שלהקה שמופיעה כבר שנים אמורה - לוקחים, מאמצים, ממשיכים הלאה. 

אני יצאתי מההופעה הזאת מחומם ועם חיוך מרוח על הפרצוף. פעור פה. מופתע. כאילו מישהו משום מקום הכניס לי אגרוף בבטן - לא הייתי מוכן לזה.

33| 3 בהופעה חיה בקצה, 09.03.2011 - 21:00.
http://www.wix.com/three33/333
http://www.facebook.com/pages/3-33/123917534342102
לינק להקלטה של 2 השירים האחרונים של המופע: http://soundcloud.com/amitschulman/sleep-it-over-dibuktze

הפלייליסט המלא של ההופעה:
Guitar full of lead
Warm sound
Poor are
Item 9
As long as...
Liar
The Beatles - She's so heavy
Twisted words
2 Minutes in prague
Same old city
Going mad
Sleep it over
Dibuktze



2 comments:

  1. שמח להיות התגובה הראשונה
    קראתי ואהבתי את הכתיבה
    שי

    ReplyDelete
  2. נשמע שהיה כיף !
    מסתמן שהחברה חינכה אותך היטב בתחום הכתיבה
    מסתבר ששולמן גם נגן וגם שחקן פוקר !

    ReplyDelete